Tanda² lelaki telah benar² jatuh cinta

Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Bukan mudah untuk melihat lelaki menitiskan air mata.

Berikut merupakan tanda-tanda lelaki yang telah jatuh cinta dengan begitu mendalam...

1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.

2. Dia sentiasa ingin menghiburkankekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.

3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.

4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.

7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.

8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih daripada orang lain.

10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnyamelakukan apa saja.

11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.

12. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.

13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.

14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya.

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.

18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain dan dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun sekiranya dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.

23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

49 comments:

Tanpa Nama berkata...

xboyfren saya dulu pernah menitiskan air mata semsa mengalami asma ringan, tak dapat digambarkan betapa risaunyer saya akan keadaan dirinya,..2 tahun kami couple.. namun, itu telah jadi memori yg tak terlupakan.. kerana sekarang kami telah berpisah. adakah peluang untuk kasih selama 2tahun itu bertaut kembali????????????????????????????

Tanpa Nama berkata...

Bf sy slalu nasihat sy tp sy tau apa yg bf sy buat tu demi kebaikkan dr sy.sy terima apa yg bf sy buat..sy amat bahgia b,ada di sampingnya.dia akn pastikan tiada lelaki lain rapat dengan sy.

I_M berkata...

kisah qa lakz.,si A nie luahkn prsn cintanye pd aq..enth mgapa aq mnolak cintenye..nmun die xbputus asa,die trus cube mmikat aq..dr ari ke ari sumenye bterusan smpailah 1ktika di kolej enth bgmaine ati aq tdetik utk mmakai bj brwrne putih,sekilas pndg aq bjln di dpnnye dgn lantas die mnegur ku tp enth bgmne aq x mjwb tegurn die 2..rupe2 nye 2 ptanda kmi x akn brjumpe tok selama2nye..
2ari kmudian aq mdpt thu die xacdent..di hsptl pn aq xdpt mjenguk die krn terikat dgn tngjwb laen hingga 1ktika aq dpt berita dia tlh pergi selama2nye...bgai gunung berapi y meletus aq trase dunia nie kosong n hitam..aq rebah..hnye kwn2 ku y mnolong aq..ktike 2lh bru aq thu betape sucinye CINTA die n hingga mati di mbawa cinta 2..1mingu selepas kmatian die,fmilynye mjemputku ke rumahnye..arwh pnh mberi thu fmily die y die nk mperisterikn aq..kali ke 2 ati aq rse luluh..sesunguhnye CINTA die suci utk aq..sehingga skrg aq msh menigatinye..wlapun 2 thun pmergian die atiku msh terase hangatnye kte2 CINTA die tuk aq..TERIMA KASIH CD krne CINTAMU pdku sehingga MATIMU...

Tanpa Nama berkata...

Ak ad s0rg bf y dlu nye ak xpnah hrgai krna cnte ku thdap 0rg lain. Hti ku dttup oleh rsa syg y xpnah ak lpe kn pd 0rg y ak syg i2.. 1hri, tbe2 hti ku tdtik untk bjmpe bf ku, saat i2 la ak dpt mrsekn ksh sygnya pd ak dan skelip mte tlah mlnyapkn rse cnta ku pd ... . Stiap pkare y dlakukn adlah hnya untk ku.. Stiap mse ucpn syg dan cntanya pdku xpnah lcut dr mlutnya.. Kbebsan ku xpnh d hlag.. Llki ini skli pn xpnah mniggikn suarenye pd ku sdgkn smuanya clap ku.. Krana skapnya ini lah ak tlah tlalu syg pdnya dn kmi bstju ntuk btnag awl thun hdpn.. N smge kmi kkal slmenye.. AMIN.

Tanpa Nama berkata...

pakwe aq an aq tw dy syg ag.. da nk 1taon cple ngn dy..dy bnyk ubh an aq..huhuhu

Tanpa Nama berkata...

sy adew pkwe..name dye nazrul..mcm kt sni ckp,klu laki toh btol2 da jtuh cnta,snggup menitis air mate,mmg pkwe sy pnh menangis mse gado ngn sy..dye pown slalu tye kt sy,sy syg dye kew x..mst la sy syg same dye..dye slalu ckp dye x syg sy..slalu ckp,pkr la sndiri....ntah la..mcm mne sy nk psti dgn hati dye??dye pnh ckp nk couple ngn sy lame..tp dye slalu tgk pmpn laen..klu sy tgk n tego laki laen,dye marah..dye ckp dye cemburu..tp dye ngn pmpn laen,x pkr plak psl cemburu sy..da la b4 ni sy tw dye pnh maen ngn pmpn laen..mne hati sy x risau??sy takut dlm diam,dye ade pmpn laen..ntah la..apew yg pnting,sy terlalu syg n cnta pd dye..n terima diri dye seada nyew...doakan kami jodoh pnjg...amin~

ReeN berkata...

4 thn kami brsame.. aku pnah brtanyakn knape dia menyayangiku..
jwpn yg mudah.."jika i syg u sbb rupe, ble u huduh, i akn tggalkn u. jika i syg u sbb harta, ble u miskin, i akn tggalkn u. jika i syg u sbb kejujuran, ble u curang dgn i, i akn mmbenci u. i syg u sbb i mmg syg u. x trgmbr dgn kata2..."

Tanpa Nama berkata...

sy bru ptus erm suma org ckap pakwe sy baek....mmg baek tp msa awal kmi cple lama2 dia tnjuk pnas bran dia sy nie dh la jnis yg cpat jmu byk kli kmi ptus tp smbung blek....tp skrg dh over slma2nya dia 2 slalu ngis ble sy mrah dia...sy xska la bf sy lmah ska ngis x gntlmen lgsg...

Tanpa Nama berkata...

100% ak stuju.tp ak sdih la..g.f ak xpnah nk paham.dy angap ak ni trlampau over...

Tanpa Nama berkata...

100% ak stuju.tp ak sdih la..g.f ak xpnah nk paham.dy angap ak ni trlampau over...

Tanpa Nama berkata...

100% ak stuju.tp ak sdih la..g.f ak xpnah nk paham.dy angap ak ni trlampau over...

roses berkata...

adusss sedih nya jgan biar kan laki cam tu tau cian dia uwaaaaaa :(

mierafudzi berkata...

aku xde bf ag skang ni..tp ade la sorg mmat ni..agak caring ar ngan aku mcm lam artikl 2 gak ar..kdg2aku rse cm kteorg mkin rpat n da mcm bkan skdr kwn jer..dye po lyan aku baek n lbih dr dye lyn mmbr gurl kteorg yg laen..day by day aku rse cm tmbul rse syg kt dye..makin ari mkin tbal plak rse 2..dye pon cm bg aku hrpan utk kteorg 2gther..aku pon kompius gak..aku nk anggap dye as a fren mcm skang ni ke..nk lbih dr 2..ape yg ptut aku wat btndak..sape2 tlong la bg aku cdngan..

-secret- berkata...

sekadar bg pendapat utk saudari mierafudzi.
sy rs lebih baik awk terus terang pd kwn awk tu. tny dkt dia btl2. n minta dia jwb dgn jujur. supaya awk x lagi trs tertanya2 lg. ternanti2 tanpa jawapan yg pasti adalah satu situasi yg sgt mengharukan. beranikan diri utk bertanya! smga beroleh kegembiraan.

Tanpa Nama berkata...

ermm ak nk kngc ng kowg satu cte ea.. ak ng bf ak da lame kapel dkt 2 tawun lebih da,tp die sgt2 cmburu smpikn bkwan pn die lrang,, 2 sume ak xksah ak tawu die syg ak but smpi 1 part ak mtk putus ng die..ak xsmpi ati tgk die sdey sbb sikap ak,kcwa ng dr ak..ak syang gile kt die..smpi skunk kami still kwan tp ak xleh buiang die dr idup ak,,ak nk brbh tok die tp die mtk prbhn y ak rase ak xmmpu..die nk skap ak ni mcam ak ng die da kawin,..2 sume msthil la sdgkn kami masing2 blaja.,xkn ak nk diam je xpyah kwan ng sape2..pnah gak ak tnye die ttg hubgn kami,die pnah kate die xkn trime ak slagi ak xspt die arapkn..ntahla y pasti ati ak da tertutup buat laki len slen die..tp die mcam 2 gak ke?kdg2 ak rase die xpduli sal ak mcam mne ak wat kt die..ak cume hrap die jdoh ak kelak..doakn kteowg ea,,

Tanpa Nama berkata...

apa yg dicatatkan amat saya stuju sebab bf sy skrang mmpnyai ciri2 tersebut dan dy mula risau klu x dpt dengar suara dan xdpt masg sy dan sekrng hubangn kami hmpir 3thn.walaupun dy bkn cinta petama tp sy harap dy cinta terakhir sy INSYALLAH..doakan k

Tanpa Nama berkata...

lelaki ego tggi...bb 2la kdg pmpuan ssh nk bce pasaan laki kdg...btl ta...

Tanpa Nama berkata...

Sy mula jatuh cinta dgn bf sy ni pd 15/03/2009, ms tu bf sy ni lgsg x tunjukkan reaksi yg dia cinta kan sy, dia penah kt kat sy yg dia cuma syg jek dgn sy, tp ssh ntk bg cinta nye kat sy, sy sedih sgt bl sy ckp np sy xleh dptkan cintanye? jwpnnye dia sukakan pompuan lain dn cintakan pompuan tu. sy jd mrh dan ckp kat bf sy, np sblm couple dgn sy x bg tau sume ni. dia ckp dia suka pompuan tu sblm couple dgn sy, tp pompuan tu x bg pe2 reaksi kat bf sy ni. so bf sy x nk peduli kan dia lagi. tb2 tap tup...lps couple dgn sy jek pompuan tu dh bg reaksi yg baik kat bf sy, so bf sy jd terharu la pnye lm dia menunggu sidia ni, akhirnyer dpt bkwn. dan ms tu bf sy rs berslh kat sy, sy tau disbb kan dia terlalu syg kan sy dia x nk tingal kan sy, jd sy buat keputusan sy ckp xpe klu btl awk cintakan dia dan dia cintakan awk, awk teruskan sy x kisah pn, sy cm akan tglkan awk bila awk dh btul2 confirm kahwin dgn dia. so dlm pd ms yg sm sy sedih sbb sy kena berkongsi cinta dan sayang sy dgn pompuan lain. tp pe yg sy buat sy bersabar dan mintak tuhan tunjukkan apakah jalan cinta sy yg seterusnye..dan apakah jwpn penamat cinta sy? sy byk menangis kdg2 tu bl sy nk msj tau cll dia, kena tgu dia msj lu kt boleh msj br sy boleh msj, klu ms x boleh msj sbb dia sdg berdating dgn pompuan tu. sakit sgt hati bila dgr dia ckp i love u too dgn pompuan tu dpn sy. tp apa yg boleh sy buat demi cinta dan sayang, cuma sabar..hari berhari lalu sehingga lah pada 27/03/2010 pagi pukul 10, dia melamar sy. sy terkejut dan ckp kat dia jgn main2. dia ckp ni bkn main2 ni betul syg, sy dh mula cintakan awk, dan sy menyesal buat awk sedih dan menangis, sy mula jatuh cinta dgn awk sejak sy tgk kesabaran awk bersama sy selama ni. sy beruntung sgt dpt memperisterikan pompuan mcm awk dan sy nak anak pompuan yg cantik mcm awk..bila sy ckp pe terjadi kat pompuan yg dia cintakan tu, dia cm ckp menyesal kwn dgn pompuan penipu mcm tu..dia x boleh tahan bila pompuan dah mula menipu dia, dia paling benci pompuan yang menipu dia..jadi apa yang boleh sy kongsi kan dgn anda sume bahawa kesabaran tu membawa byk faedah, kelebihan,dan keinginan. kesabaran tu separuh dr iman jd, pe jek yg kite lalui dgn org tercinta kite kenalah bersabar.

Wanna berkata...

bf sy tak syg sy 100% lagi ni...alahai..redha jela

alicearyna berkata...

gee
exbf saya sama mcm yg kat atas..tp dlm masa yg sama dia suka flirt dgn org lain tp saya tau dia syg saya sgt..sume2 2 ada pada dia...so how???

Tanpa Nama berkata...

sedap je dgr Org duk b'cerita..tp sy xpenah rse sume 2..umO pOm da mningkat..p sy de minat kat sOrg laki nim..tp xtau nk gtau mcm mne..sy xtau pape pOm psl die..mcm mne nk buat ek??da sthun sy pndam prasaan nim..tp sy xtau nk buat mcm mne..buntu da..hmmm..

arnadiy berkata...

hurmmm alhamdulilh bersyukur sgt kerana pakwe ku ader sume ciri2 tersebut.. dah hampir 2 thun kami bersme.. harap hubungan kami nih berkekalan hingga ke ank cucu..amin.. luv u so much adiy...

Tanpa Nama berkata...

byk y th sy lalui bersmenye walaupun usia pcintaan n pkenalan aty budi kami hampir 1tahun.kami diduga dgn ujian y pling berat sekali.akibat selalu dating termasuk di rumahku sewaktu ktiadaan parents,pbuatan kami dhidu oleh kwn abg ku,xd sangke2 kjidian tumbuk menumbuk n pkul mmukul blku,truk juga bf ku dibelasah oleh abg,ayh n kwn2 abg ku y turut tlibat sme.dr stu kmi jrang skli dpt bjumpe,pun bgitu,cnta kmi msih tetap n akn bertapak krn wlu pe jua dugaan y mlnde,ibu ku jga sring bpesan y baik2 mgnai hbungn kmi,ktanya,buat msa ini biarkan dia blaja krn tggugjwb utk memetik ank dara org bukn mudh.sy mengiyakannya sj,mesej sy,bg sy..sy akn akn tetap pertahankan cinte sy selagi ada dayenye,bersabar n sering berdoa adlh senjata mukmin..wlaupun kmi msih blum thu apkh ksudhn kpd impian kmi selama ini,sy dan dia akn tetap setia bersama2..semoga Allah tetapkan jodoh buat kmi,amiin..hargailah stiap cnta y hdir d dpn kita nmun jgn kita slh pula mmilihnya..wassalam
_pN

Tanpa Nama berkata...

utk pe nk b'taut kmbali..bnd dh lame...usah d fikirkn lgi..anda patut mulakn hidup baru...... de hikmah d seblik pe yg t'jadi,mgkin anda akn dpt ssorg yg lbh baik... life must go on.

Tanpa Nama berkata...

sy myb akan btunang dgn bf sy bln 12 ni..kami dh hmpir 4thn PJJ (Percintaan Jarak Jauh).tp sy..tah tb2 brubah ht sbb sikap dia lain bl bincgkn hal psiapan ptunangan kami....cm berat la kot....adakah ni mknanya ht sy blm 100% pd dia @ lps kawen bru 100%? adoi...

Tanpa Nama berkata...

sy myb akan btunang dgn bf sy bln 12 ni..kami dh hmpir 4thn PJJ (Percintaan Jarak Jauh).tp sy..tah tb2 brubah ht sbb sikap dia lain bl bincgkn hal psiapan ptunangan kami....cm berat la kot....adakah ni mknanya ht sy blm 100% pd dia @ lps kawen bru 100%? adoi...-sumi-

Tanpa Nama berkata...

bf sy mpnyai semua ciri2 tersebut.. sy terharu dgn sikap yg ditunjuk kn oleh dia.. tp baru2 kami bergaduh sbb my family suke org lain.. pergaduhan yg papling bsr spnjang hubungan kami.. mgkin hati sy msh tak kuat.. smpai sy sggup minta putus dgn nya.. dia merayu supaya sy tidak mlafazkn pkataan tu.. skrang dia bg sy masa untuk fikirkan semula keputusan sy tu... sy msh buntu... kdg2 rasa terkongkong dgn sikapnya...

Tanpa Nama berkata...

aq ade bf da btugkuslumus tlg sy dlm ape jg pekara,ape pn sy x kurang.bla aq susah da sggup bsusah pyah tuk buatkn aq senang n aq pernah myatakan x perlulah wat mcm 2 dmi kerana sy biarkn sy bdikari sndri tp da tetap bt mcm 2,x kira lah da senag ka susah ka aslkn sy senag je...n pernah skali aq buatkan dia ckup terluka shinggakan dia menangis n mghubugi ahli fmly sy,sy bru tsedar yg sy dah myakitkannya tanpa sedar sy cma nk dia tahu yg sy nk bdikari sndri ynpa myusakan dia.....dia pn ade khdpan sndri jg so x salh sy bdkari tk khdpan sy sndri tp da nk ksi smu ngn sy wlau dlm keadan apa pn,dia x prnah mrh,mrhpn skejap je tp lau ade llki len dkt2 yg x d knali memg parah la namanye tp x lah smpi msk pnjara da bkn jnis yg ska pkul2 just bincg je tp kata2 yg agak pdas jg lah..da jg bri kbebasn tk sy wt pe je yg pting x wat bnda x bek je...da telalu myokong sy tk bjaya n sy btl2 bhgia dgnnya walaupn da bkn orang berada tp da ade sgala2nya tk sy...sy bngga dgnnya walaupn ia blm ade noktah lg tp aq bharap 1 ari nt da milik aq...n aq pcyakn dia spnuhnya...

ai.... berkata...

sye ade mnat at sowang mmber ni...bile 1 ari jerk x jmpew dye sye ase sunyi sngt2!!!itu perasaaninte kew??sye ase tiap2 ari nk jumpe dye...bile sye tngok muke dye,,hati sye tnang jerk...bile mmber2 laen ckapyg dye adew girl,,ati sye mnagis!!!cdih cngt2..x tao nk luahkan at pew!!!sye syng dye sngt2~~~n..one day,,sye bt ssuatu yg gmpak kan smue mmber2 sye!!!n ari tu dye x bnyak brcakap n sye trkjut gile bile dye nangis!!!dye x pnah nangis pown sblom ni....dcibabkan sye dye nangis...n ari tu sye tao gerk yg dye pown adew prasaanyg sme ngn sye..tp mslahnye sye plak...sye x bleh nk mnunjukn yg sye suke at dye,,,ego sye trlalu tnggi...tpi bkan ego cume sye malu jerk...skank ni sye prlu bt apew???sye prlug taodye kew yg sye like at dye????

Tanpa Nama berkata...

some guys, juz crying for cheating a girls. it's mean that person like trying him self for that girl love him.he's not trying 1 girl but more than 1 girl on de same tym wt silently... n speak wt sweet words for belive him. as a girl we must avoid de cheating guys.

Tanpa Nama berkata...

saya pernah berkawan dgn sorang jejaka ni,sy kawan pun pasal sy kesian kt dia, perasaan cinta x dak langsung dlm diri sy w/pun dah kwn 2 thn...sehinggalah sy berkahwin tnp pengetahuannya, kahwin pilihan keluarga suami sy . cinta pandang pertama. jejaka yg sy berkawan tu menangis selepas tahu sy berkahwin,, sedihlah pulak.. maafkan sy ..anggaplah tiada jodoh antara kita....

red roses berkata...

logically..cinta i2 1 tnggngjwp...
there is no doubt bout it..when u r saying u love some1 it means u hve 2 b responsble towrds ur beloved 1..laki yg mudah hadir,laki i2 jua la snang kmbali.if u r assume some1 b'coz of his physically..u will hurt.laki yg xpna sntuh ita b4 marryng u is d truth..why???1day u will noe it.laki yg hebat is a man who always using his mind than his lust desire.cinta pd kata2 smentara,not d hakiki.if love some1 mlebihi sgala ye...its make u forget SOMEONE 2...when sme1 u love leaving u...then u will find him n adore him back even u r forgetting HIM..remember...overall is love but love is not overall.
- nisa -

lowkey berkata...

hm..well bgaimana tuk semua yg kte wt tp kdg2 x dhargai...aku sgt sygkan die n aku sgt yakin die tercipta utk ku....ewah!

aling berkata...

betul tu .. kami couple dah 3 tahun lebih .. dulu dia ni seorang yang pendiam ,egois susah nak meluah isi hati kat saya . dia suka keluar malam .. so saya rasa macam tak bererti je .. so suatu hari saya ajak dia clash up .. tiba-tiba dia menangis depan saya dan minta maaf , dia menyesal ..dia kata .. sebenarnya dia cintakan saya , hidup nya tak bermakna tanpa saya .. mulai hari tu , dia selalu call saya , mengambil berat pasal saya ..saya tahu dia selalu menyuruh kawan dia untuk memerhatikan saya ,, kut2 saya ini curang ke ape .sekarang dia ni kuat bercakap untuk menghiburkan saya dan romantik... dia selalu memenuhi kehendak hati saya . dia akan cuba sedaya upaya .. dia selalu kata dia sayangkan saya dan jangan tinggal kan dia .. sekarang saya sangat bahagia dngan si dia .. saya harap kami akan berkekalan...

Tanpa Nama berkata...

ak ad sowg kwn..nth knp,sjk 1st time ak knl dy ak da 'TER' fall in love kt dy..tp dy xtw..smpi la 1 hr dkt 1 thn ktorg knl,tbe2 dy tny ak 1 soln.."ko ske ak x?"..tw ap ak jwp mse 2?..hah!mse 2 ak ckp kt dy."klau ak ske ko pn,ko bkn ske ak..baik ak buang prsaan ak jauh2..ke landon ke,korea ke,atau ke china ke....".sbb mse 2 ak taw,dy xmgkn trme ak..sblm ni pn,dy lyn ak sbgai kwn dy,nk xnk j..tp mse 2 dy ckp kt ak,"ko jgn r buang prsaan ko jauh2.ambk la blk prsaan ko 2..mn taw 1 hr nt ak ske kt ko ke?..jd ak ckp blk kt dy,ak rela undr dri..sbb dy ckp kt ak,dy xbole trme ak,tp dy jgk xbole tolak ak..u know what?dy kte dy prlu plh 1 drpd 3 owg,dan 3 2 ak slh sowg dpdnye..tpu la klau ak kte ak xskt ati ms 2..lps prstwe 2,ktowg kwn mcm biase..tp lme2,dy mkin jauh..jauh dan jauh..ak call dy xpnh pick up..msj pn x prnh reply..ak xtaw ap sbb dy wt cmni..klau la ak ad wt slh kt dy,ak mntk maaf sgt2..ak msh igt kte2 dy wlupn prstwe ni da hmpr 2 thn b'laku..p/s kpd f***** klau dy t'bce post ak ni..f***** ko mgkn xbole trme ak sbgai sbhgian dlm dri ko,tp trme la ak sbgai sbhgian drpd kwn2 ko..

Tanpa Nama berkata...

ak ad sowg kwn..nth knp,sjk 1st time ak knl dy ak da 'TER' fall in love kt dy..tp dy xtw..smpi la 1 hr dkt 1 thn ktorg knl,tbe2 dy tny ak 1 soln.."ko ske ak x?"..tw ap ak jwp mse 2?..hah!mse 2 ak ckp kt dy."klau ak ske ko pn,ko bkn ske ak..baik ak buang prsaan ak jauh2..ke landon ke,korea ke,atau ke china ke....".sbb mse 2 ak taw,dy xmgkn trme ak..sblm ni pn,dy lyn ak sbgai kwn dy,nk xnk j..tp mse 2 dy ckp kt ak,"ko jgn r buang prsaan ko jauh2.ambk la blk prsaan ko 2..mn taw 1 hr nt ak ske kt ko ke?..jd ak ckp blk kt dy,ak rela undr dri..sbb dy ckp kt ak,dy xbole trme ak,tp dy jgk xbole tolak ak..u know what?dy kte dy prlu plh 1 drpd 3 owg,dan 3 2 ak slh sowg dpdnye..tpu la klau ak kte ak xskt ati ms 2..lps prstwe 2,ktowg kwn mcm biase..tp lme2,dy mkin jauh..jauh dan jauh..ak call dy xpnh pick up..msj pn x prnh reply..ak xtaw ap sbb dy wt cmni..klau la ak ad wt slh kt dy,ak mntk maaf sgt2..ak msh igt kte2 dy wlupn prstwe ni da hmpr 2 thn b'laku..p/s kpd f***** klau dy t'bce post ak ni..

f***** ko mgkn xbole trme ak sbgai sbhgian dlm dri ko,tp trme la ak sbgai sbhgian drpd kwn2 ko..ak hrp 1 hr nt law ak jth cnta lg,ak xjth cnte kt kwn ak lg.coz pdih,prit ati ak ni ak so wg y tnggung..klau la bnd ni t'jd lg skli,ak rse ak xkn bgtw dy..

Tanpa Nama berkata...

aq sorg J..dulu aq bcinta ngn mamat A.hmpir staun kami bcinta dgn impian ttba dia HiLANG dgn alasn yg bole dtrima pakai..setia aq menantinya hingga muncul B.B melamar aq n aq pn trima lmranya krana aq pnh bjanji dgn datuk aq skiranya ada lelaki mlangkah masok rumah dgn niat mlamar aq akn trima..janji sudah aq tepati wlaupn hati ini hanya untk A slamanya..5th mdirikn umh tga aq tak mrasa bhagia..hati n fikiranku masih tetap utk A.aq buat kputusan utk bercerai..4th slepas bercerai A muncul kembali n meminta aq utk bersamanya mjadi hak nya yang SAH..sambil mgalirkan airmata ikhlas n suci..slama ni aq tak pernah melihat dia mglirkan airmata..aku bingung tak tau nak terima atau tadak..dalam diri aku ada rasa curiga..takkan la slama aq tgalknya dia tak ada penganti
???wlaupn sudah 12th kami terpisah....itu yang mghntui fikiran aq skarang ni..aq tau senaskah yassin yang diberikn padaku dulu sbagai lambang cintanya yg ikhlas n suci. n sehingga kini yassin,surah2 n ayat2 AL-QURAN penguat kasih kami bila stiap kali kami bbual ada saja ayat yg akn ddendangkn dtlinga aq sambil menitiskn air matanya lalu berkata... "sayang..ikhlas dari lubuk hati saya.ssunguhnya AR-RAHMAN AR-RAHIM LAGI MAHA MENGETAHUI,,,padaNYA saya berdoa semoga KITA disatukan dengan CINTA SEJATI TIADA BANDINGAN,TAK TERKATA DAN TERPERI UNTUK AWAK DAN SAYA SELAGI ADA NAFAS..SUDIKAH AWAK TERIMA SAYA SEADANYA,SAYANG?" soalan ini lah yg sntiasa mbelengu aq..tiada jawapan yg aq berikan cuma INSYALLAH sbagai balasan..yg pasti dia dn airmata lelakinya IKHLAS dapaku..

fieza_pjah berkata...

macam mane plak kalau die pernah curang n tetibe nak kite balek..tetapi bile kite suruh die pergi dgan perempuan tu die menangis..?

Tanpa Nama berkata...

selama 26 tahun hidup..baru tahun lepas i ada bf. Thx God, berkat bersabar selama ini i jumpe lelaki yg btl2 perfect utk i. He is my first love..i plak 2nd love dia..He is such a nice guy..tingkah laku dia same mcm yg terdapat dlm artikel ni..I mmg rase happy sgt..baru tau bercinta & ada bf ni best..kalo tau darjah 6 lagi nak bercinta..hahaha..just kidding ya..Tapi tu la..sumtimes i ade rase jeles jugak bile bygkan dia pernah syg sgt ex-gf dia same mcm dia sygkan i skang ni..Wah horrible me..tamak sgt kan? hehehe..Anyway, he is mine now..soon will getting marry..Ape yg i nak ckp..hargai lah lelaki yg sayangkan diri kite..Utk lelaki jugak, hargai wanita yg sdang menyayagi & mencintai awak saat ini..Chill

EKYZO berkata...

AKuH sKOnG NiEYh,,(=

Tanpa Nama berkata...

memg betul..tp lelaki mudah sakiti wanita..cinta agung boleh brubah sekelip mata...kapas boleh jadi dawai juga..apa makna airmata yg sukar wanita dpt lihat jika dgn 1 mslah dh magalah..ego yg tratas drpd org yg mmpu wat dia mgalir mata...

Tanpa Nama berkata...

yg pnting skali syanglah pkwe anda seadanya

stella letto berkata...

ye..mmg btl ble llki da btl2 jtuh cnta,dia akn wt pe je tok kksihnye 2..kksih sy,dia adlah sgle2nye bg sy coz..sy x prnh mncntai ssiape sprti sy mncntai dia..dlu,dia prnh maenkn prasaan sy tnpe rse brslah..apble sy brusha tok hlangkn dri sy dri hdupnye..wlaupom brt hti tok lkukan smua 2..p sy kuatkn hti sy..nmun,sy x smpt hlangkn dri sy dri hdup dia..mlah dia mncul kmbli mnjdi sowg kksih y brbza dri y dlu..sngup wt pe je tok sy..sngup gdaikn nywanye ble dia thu sy skit..sy x kn dpt jmpe owg y btl2 da brubh krana sy..sy hrap dia akn trus brubh ke arh kebaikn dmi cnta kteowg..n x kn kmbli pd dri dia y dlu..pe pom..pd smua y mmpnyai kksih 2..hrgailah n trime la dia seadanye..coz ble dia mlngkah prgi..x knmgkn akn kmbli lg..tok slmenye..pe y psti..cntai la dia spnuh hty..salam sayang dri stella tok letto..

Tanpa Nama berkata...

no 8,9,20,21...sy mang x puas hti...wt skt hti....mnampah btl la....

Tanpa Nama berkata...

huh...!!!!!!!!!!mmng lurh smue uh sweeet snad tpy syunk lurh bb smue uh da tngggl stu knangn....sdey snad klo ingt blek.....so pe yg ley di ulas an hmmmmm,,,,,sygi lurh dy slagy brpluang...jgn seskaly abai or sia2 an dy....
jgn sskaly mngkir or upew smua jnjy yg pnah dikote an tat gf uh...they are not toys yg juz diam klo di prbdo an oleh kaum boyz ni...tpi yg pnting klo jnjy msty ikhlas n psang tekad tok jgan mngkri...sdey lurh kl ending kple ta seindh mse first kple dluw an....towl tax???????

Tanpa Nama berkata...

aQ sua sia2x kn llaki yg sYg sMa aQ....dYa sNgGup buAt aPa jak,mSa trseBar cRitA aQ aDa kPl lEn...dYa bLEk2x tnYak sMua 2 nDak bTlkN...mSa aQ ptz kn dYa aq ndak pkir prasaan...bab msa 2 aq lbih syg org len...tpik ndak lama bgt2 aq trslh pilih...dYa ndak sMa sprti org yg aQ sYg 2.... em,,,sdih aQ...mSa aQ bwAk dya kpl lek dya xmoe sua sbab ada satu benda aq ckp time kac ptz dya,iaitu klau aq sdh ludah,aq ndak moe jilat blik...d sbab e2 dya xnak tima aq lek....mnYesaL nYa aq....em,aq arap dya akn dtg dlm hdp q blek...aq syg dya,xle aq lupa kn dya....fom gurL s.o.s...

Tanpa Nama berkata...

sy seorg ank perantau,dr srwk k kuala lumpur..31/1/2011 sy mle bkje kt sbuah btik,hr itu sy tlh dprtmukn dgn 'H'..kbtln kte bkje dtmpt yg sme,prtme kli nmpk H hti sy da trpaut,tp sy smbnyikn prsaan sbb tahu ianya x mgkn trjd..prbzaan agme dn kematangan H mnjdi pnghlg utk sy skekn H..sy x tau nk buat ap dh:(..smkn lme sy knl H smkn hti sy x tntrm..sy sllu tringt kn H,hti sering trtnye2 adkh H jga mnaruh prsaan kt sy ataupn sy hnya brtpuk sblh tgn..stu hri sy cbe utk lpekn H tp smkn dcbe smkn sy cntakn H,kmdian sy ambk lngkh mdh..kbtln kwn sy brknan jgak kt H,paz 2 die x tragk2 srh sy kenankn ngan die..nk brknln lh 2,sy pn bgtw lh kt H ad kwn nk knln,xsmpai hti plak nk mnipu..mybe dgn cra 2 sy blh lpekn H,ingtkn H xnk trma mne2 pompuan yg xknl,rpe2nye sy slh..hri dmi hri hbgn diorg sgt rpt,hri dmi hri jgak lh sy trsksa sbb mnhn rsa cmbru..ape yg prlu sy buat???sdh rsenye ble cnta x trbls..tp kn,ape yg buat sy rgu2 adlh H sllu usik2 mnje..ad 4 sbb knpe sy rse H pn ad mnruh prsaan..prtme ble ktorg glak sy prsn glak H bkn glak ble brgrau ngan membr..glak H mcm ad rse mlu2 ble kte brtntgan mta..kedua,H trllu ambk brt dgn spe sy brgaul..ble H tau sy ad kwn llki,mcm2 soaln H tnye..mcm mne blh knl?spe nme?bf ke?kt mne tgl?n mcm2 lh H tnye..rimas pn ad,tp lau H cmbru mknenye sy x brtpuk sblh tgn laa slme nie..ketga,H sllu tnye mkn ngan spe?dtg kje ngan spe?ayt yg sme j H tnye..sy jwblh bf sbb nk tgk ap reaksi H,paz 2 H trus diam xnk tnye lg dah...plik!keempt,sy prsn H sllu tenung sy lme2 ble sy trleka..sy prsn H buat cm 2 gne ekor mte..ble sye pndg die,die trus tgk tmpt lain..2 j la cte sy stkt nie,tp yg psti sy ttp cntakn H smpai ble2..wlaupn sy xtw H pn cntakn sy atau x..smga sy x brtpuk sblh tgn,amin!

queenz eina berkata...

tyme knal gn bf sye dlu,bf sye sowng yg pnas bran n ska kuar mlm,tp dh lma knal gn sye,dye brubh pla,skunk bf sye sowng yg bek,pnynyng,stia,jujr gn sye...dye x pnah dh kuar mlm..tp lw nk kuar pn dye msti mnta prmission gn sye...tyme sye skiti dye gn llaki len..2 pn gn kzen sye sndri..dye mdah sgt mnngis,dye x mw khlngn sye..

Tanpa Nama berkata...

sy ada sorang crush nie. sy memula tu mmg kawan je ng dia. sampailah satu hari dia minx nom sy kat fb. sy tkejot sgt sbb rupenye dia pon crush kat sy. dah dekat stahun rapat. rapat mcm kekasih da cme tak declare je. TTbe sy dpt tahu rupenye dia da ade makwe..da 5 tahun hbgn dorg tu. walopon sy tawu..tp sy tetap terima dia. bila keluar ng dia kekadang tu makwe dia kol..sy redha je dgr dia ckp ng makwe dia..sampailah satu masa ttbe makwe dia dpt tahu pasal sy.. makwe dia soh pilih ant dia or sy.. crush sy tu pilih makwe dia..mse dia nak btaw sy yg dia terpaksa tinggalkan sy tu..dia menangis dpn sy..dia ckp semua tu salah dia..dia ckp bukan dia tak syg sy tapi dia terpaksa..hancurnye aty waktu tu sbb tahu dia akan tinggalkan sy.. tp sampai skrg dia ta pena tinggal sy..masih lagi bsama sy..walaupon terpaksa menanggung rasa cemburu yg melampau, sy terima. sy tanya dia, sape bakal isteri dia.. dia cakap dia tak tahu.. Allah yg tentukan..kdg2 sy penat dgn hubungan yg mcm ni..sy suroh dia tinggalkan sy..tp dia tak pernah tinggalkan sy..sy taw dia mmg sygkan sy. cme keadaan ni sgt rumit..jd skrg sy hanya serahkan semua pd Allah..sy andai dia jodoh sy..alhamdulillah.. jika bukan.. harapnya hati sy jaoh dr rasa kekecewaan dan kesedihan.